Domov na trenutni letnik DPU

[English version of the Introductory Letter]

Napovednik predavanj

Predavanja potekajo vsak četrtek ob 18h v klubu Gromka na Metelkovi.

Posemestrsko predavanje: 27.05.2010: Valerija korošec: Predstavitev predloga UTD v Sloveniji

06.05.2010: Aleš Bunta: Mala šola platonske erotike

22.04.2010: Zoran Gajić: Šola kot ideološki aparat ekonomske funkcije države.

15.04.2010: Nomadska pedagogika: Predstavitev projekta.

08.04.2010: Gorazd Kovačič: Zakaj je postalo nesmiselno študirati?.

03.04.2010: Jacques Ranciere: Je čas emancipacije minil?.

01.04.2010: Mirt Komel: Menežiranje univerze.

25.03.2010: Maja Breznik: Ali so znanstveniki leni?.

18.03.2010: Sašo Slaček-Brlek: Proti avtonomiji univerze.

11.03.2010: Leonardo Kovačević: Pledoaje za novo barbarstvo.

4.03.2010: Gregor Kroupa: Šola in izobraževanje kot topos novoveške filozofije.

18.02.2010: Primož Krašovec: Znanje proti teoriji.

11.02.2010: Dušan Rebolj: O jalovosti pobijanja sošolcev.

04.02.2010: Damijan Štefanc: O vsestransko kompetentni osebnosti.

28.01.2010: Katja Kolšek: Vprašanja vloge države, prava in razrednega boja v Althusserjevem pojmovanju ideologije.

21.01.2010: Magdalena Stanimirović: Homo Academicus .

14.01.2010: Andrej Kurillo: Od rojstva univerze do »intelektualnega proletariata« .

17.12.09: Lorenzo Chiesa: O poučevanju in diskurzu univerze.

10.12.09: Mislav Žitko: Ekonomika, kapitalizem in akademsko polje.

03.12.09: Karolina Babič: Sodobni delavec kot 'subjekt karkoli'.

26.11.09: Tadej Troha: Štorklja in spolna vzgoja.

19.11.09: Marko Kostanić: Univerza v funkciji reprodukcije statusa quo.

Otvoritveno predavanje. 12.11.09: Zdenko Kodelja: Izobraževanje: človekova pravica in javno dobro ali tržno blago?.

Delavsko-punkerska univerza vabi na predavanje iz tematskega ciklusa Šola kot ideološki aparat ekonomije, ki bo v četrtek 22. aprila 2010, ob 18.00 uri v Klubu Gromka na Metelkovi.

Zoran Gajić:

Šola kot ideološki aparat ekonomske funkcije države

Ali je »Šola kot ideološki aparat ekonomije» naslov, ki bi ga morali brati simptomsko? Ali ga lahko spremenimo ali moramo iti po sledi spregleda, ki ga nosi v sebi?

Šola kot ideološki aparat je bila vedno v funkciji ekonomskega – v funkciji reprodukcije produkcijskih razmerij – na način, da je intervenirala v družbeno-ekonomska razmerja z namenom, da jih v reprodukciji produkcijskih razmerij naredi bolj učinkovite. Nicos Poulantzas opozarja na to razliko: produkcijska razmerja niso isto kot družbena razmerja produkcije.

Kar želi naslov opisati je, verjetno, novo stanje stvari – stanje situacije? -, v katerem je šola postala aparat ekonomske funkcije države. Kot je znano, ima država svojo politično, ideološko in ekonomsko funkcijo. Natančneje, vse od njih so modalnosti politične funkcije, tako tudi sama politična funkcija v ožjem (teoretskem) pomenu, ki je, potemtakem, politična modalnost politične funkcije države: politična modalnost njene kohezijske funkcije. Glede na to, ko rečemo »šola kot ideološki aparat ekonomije« mislimo na - če se držimo Althusserjevega koncepta ali, kot to opredeli Poulantzas - izvirne problematike marksizma, šolo kot aparat ekonomske modalnosti politične funkcije države.

Če upoštevamo še razliko med ideološkim in represivnim v ideoloških aparatih, lahko rečemo šola kot ideološki aparat ekonomske modalnosti politične funkcije države, kar ni isto kot šola kot represivni aparat ekonomske modalnosti politične funkcije države. Z besedo funkcija moramo biti previdni, saj vodi h kolokvializaciji teorije. V svoji zadnji knjigi (Država, oblast, socializem) Nicos Poulantzas govori o ekonomskih aparatih na podoben način kot je Althusser razlagal značilnosti političnih aparatov v svojem dodatku k tekstu o ideoloških aparatih države. Razširitev te definicije je tisto, kar smo sestavili kot »šola kot ideološki aparat ekonomske funkcije države.« Da bi se približali temu aparatu, se moramo prebiti skozi problem ekonomske funkcije države.

Zoran Gajić, sociolog. Diplomiral je na Filozofski fakulteti v Novem Sadu. Ukvarja se z Marxovim na novo odkritim znanstvenim kontinentom – teorijo.

Oglejte si predavanje (dostopno tudi na vest.si):

Zoran Gajić: Šola kot ideološki aparat ekonomske funkcije države from SHiSH on Vimeo.

13. letnik Delavsko-punkerske univerze predstavlja:

» DPU mailing lista: prijavite se tukaj .

» info: dpu@mail.mirovni-institut.si
t: 01 234 77 31

Arhiv:

» 12. letnik: NEUMNOST

» 11. letnik: TOTALITARIZEM

» 10. letnik: O GREHU

» 9. letnik: POLITIČNA EKOLOGIJA

» 8. letnik: POSTFORDIZEM

» 7. letnik: LJUBEZEN IN POLITIKA

NASVIDENJE V NASLEDNJI REVOLUCIJI!